Fall vibes

Ahojky, jak se máte? Jak zvládáte školu? Mně pořádná výuka začíná až příští týden a jsem strašně nervní. Vím, že vám článek o tom,co se momentálně děje v mém životě slibuju už strašně dlouho,ale pořád jsou tam ještě nějaké nevyřešené věci a já jsem strašně pověrčivá, tak to nechci zakřiknout. Místo toho tady mám článek o podzimu. V podstatě jenom mluvím o tom, co na něm miluju a doporučuju vám nějaké filmy, knížky a seriály. Doufám, že se vám článek líbí, miluju psaní těhle typů článků. A všechny vaše doporučení mi samozřejmě pište do komentářů :)
Jediné fotky, které nejsou z Tumblr nebo WeHeartIt a jsou moje, jsou ty dvě knižní. O tom, že mám bookstagram už víte, odkaz v menu :) 
Jako úplně první musíme naladit tu správnou atmosféru. Takže si udělejte čaj, zapalte svíčku a zachumlejte se do deky, pokud vám je zima. A potom si pusťte můj podzimní playlist. V podstatě jsem do něj dala všechny písničky, které na podzim ráda poslouchám a většina z nich je docela smutná,takže pozor na to. Nerada bych vás uvedla do podzimní depky :D. Splnili jste všechny tyto body? Dobře, je čas na další část.
 Miluju prohlížení random fotek na WeHeartIt a tam je to teď přeplněné podzimní fotkami.A ani nevíte, jakej problém pro mě bylo vybrat jenom šest, které vám sem dám. Kdykoli se na tyhle fotky podívám, mám chuť zachumlat se do deky, pít čaj, nebo vyjít ven a pozorovat padající listí.
 Letos jsem se na podzim vážně moc těšila. Dokonce jsem se těšila i do školy (I know :O). Podzim je pro mě období sebereflekce. Období, kdy mi není blbé zůstat doma a dělat věci, co mě vážně baví. V létě má totiž neustálou potřebu někde být a něco dělat. Na podzim se ale čas jakoby zastaví. Teda samozřejmě, nesmím zapomínat na stres ze školy, krátké dny a špatné nálady způsobené špatným počasím. Ale minimálně teď na začátku je na všechno z toho ještě brzy., tak se snažím užívat si podzim jak nejvíc to jde.
Podzim znamená čaj a svíčky. Dny v posteli s knížkou a s deštěm za okny. Teplé ponožky a tlumená světla. Psaní o svých pocitech a poslouchání hudby, která jenom celou náladu umocňuje. Vanu plnou pěny, seriály, filmy a knížky. Padající listí a čerstvý vzduch po dešti. 
 

No a jak si takovou správnou podzimní náladu pořádně užít? Stačí se jít projít a sledovat stromy měnící barvu. Ale pokud nechcete v tomhle počasí vytáhnout paty z domu, jsou tu knížky, filmy a seriály (a hudba, poslechněte si ten playlist, fakt :D)
Já na podzim ráda čtu fantasy, nebo povinnou četbu. Já vím, já vím, taky tomu nerozumím. Ale na podzimu je něco, co mě povzbuzuje v čtení knížek z minulosti. Myslím, že by na podzim byli dobré i historical fiction, ale já se k žádné ještě nedostala, takže vám žádnou nemůžu doporučit. Zato povinné četby jsem četla hodně a rozhodně vás vtáhnou do časů minulých. Mám celý článek o povinné četbě, který vážně stála za to. 
Pro podzim je podle mě úplně ideální můj current read - Caraval: Stephanie Garberová. Nejsem sice moc daleko, ale už teď vím že ta knížka je magická. Magie je na každém kroku a všechno je naprosto kouzelné. Myslím, že to bude docela temné, což je podle přesně ten fall read that you need. 
Jako další doporučuju Harryho Pottera. Protože je to Harry. A já lituju, že jsme Harryho poprvé četla až loni, ale i tak to naprosto miluju. A teď mám u sebe konečně druhý díl, tak se na něj brzo vrhnu. Harry se hodí i na zimu, popravdě, na co se Harry nehodí. Ale díky magii a místu, kde je to zasazené, je to na tyhle měsíce ideální. 
Tenhle rok jsem si naprosto zamilovala všechno od Victorie Schwab. Četla jsem Temnější tvář magie i Divokou píseň, a chystám se na (Ne)Obyčejní. A všechno to je nejenom naprosto geniální, ale i ideální pro tuhle část roku. Zatímco Temnější tvář magie je fanatsy plná magie, zlodějů a pirátů(pirátek), Divoká píseň je temná dystopie (prej), plná monster a otázek, jestli exixtuje něco jako dobro a zlo. 
Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti je podle mě taky ideální. Je to fantasy, má to v sobě nadpřirozeno a je to docela děsivé a divné. Ty fotky v tom tomu všemu jenom přispívají.  V sérii sice pokračovat nebudu, na to mě to dost nezaujalo, ale třeba to zrovna vy budete milovat. 
A za zmínku taky stojí Skleněný trůn, ale myslím, že tuhle sérii vám cpu už dost často, ne? :D

Pochybuju, že někdo z nás bude mít čas začít sledovat úplně nové seriály, ale tak kdyby tu někdo takový byl, ideálním seriálem na podzim jsou podle mě určitě Lovci Duchů. Ale o tom taky mluvím až moc, takže to jenom zmíním :D.
Dalším seriálem jsou určitě Vikingové. Platí to samé jako u knížek, ráda se koukám na seriály zasazené v minulosti, s trochou té magie. A Vikingové jsou naprosto skvělí! A navíc je to docela surové a temné, takže to je plus :D
A já sama začala předevčírem sledovat Cizinku, což je naprosto ideální. Nejenom, že to má magii a je to zasazené v minulosti, ještě je to ve Skotsku a Anglii. A já mám na podzim vždycky strašnou chuť odjet do Anglie, tak když už nic jiného, aspoň sleduju seriály :D

A jako poslední kategorii tu mám filmy. V podstatě jde pořád o to samé. Jakmile to má v sobě magii, nebo je to zasazené v minulosti, it is a win.
Jde o očividné volby, jako jsou Letopisy Narnie, Harry Potter a Pán prstenů. Fantasy - check, magic - check, historic setting - check.
Z těch méně známých a novějších filmů je pro podzim určitě ideální  Král Artuš:Legenda o meči. Nejenom, že je to v Anglii, je to historické a zároveň magické, Artur je naprosto perfektní. He has the beauty, the strenght and the sass, so I am sold. Also he kinda looks like Ragnar, so....
A potom tu máme dvě pohádky. Teda, Hvězdný prach asi není úplně pohádka,ale její elementy to má. A hlavně je to strašně krásnej film a má to všechno, co by podle mě měl podzimní film mít :D. A jako druhá je Kráska a zvíře, disney nebo ta s Emmou. Ta s Emmou je naprosto skvělá. Vlastně, bych se na ní měla kouknout co nejdřív znovu.
Pokud máte nějaké filmy, které musím stoprocentně na podzim vidět, rozhodně pište do komentářů. A beru i romantiku, fakt :D


Komentáře

  1. Úžasný článek
    Podzim naprosto zbožňuju. Musela jsem si koupit tři malé dekorativní dýničky, abych si v pokoji udělala výzdobu. Mám ráda jak je chladno, ale ne moc a já můžu nosit všechno, co chci. Sice teď mi zrovna není dvakrát dobře a zítra zůstanu doma, ale stejně mám tohle období ráda.
    Na Skleněný trůn jsi mě navnadila. Krvavé ostří bylo skvělé a chci si přečíst další díly. Hvězdný prach a Kráska a zvíře jsou moje srdeční záležitosti.

    Andey
    lifeis-beautiful.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Výber knižiek je úplne super - čítala som ich a bola som z nich nadšená! Sklenený trón bol moja srdcovka a Harryho som od svojich jedenástich čítala niekoľkokrát. :) Milujem tú sériu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já třeba miluju tyhle články!!! Baví mě číst na dané období, navíc už máš krásný podzimní design, na ten já se už také chystám :D :) jinak první dny školy? upřímně? spíše nezvládám jak zvládám, doslova umírám :D

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek ♥ Podzim miluju, už se těším až si o víkendu někdy udělám maraton třeba právě Harryho, zachumlám se do deky, dám si kafe nebo čaj a prostě vypnu :) Bohužel teď mám tolik povinností ohledně školy, že si o nějakém víkendu v posteli můžu nechat jenom zdát :D Ale to se zvládne a někdy to určitě stihnu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně tohle mám na podzimu taky ráda:) Takové to, že si můžu zalézt do postele s knížkou a hezky se zachumlat do deky, což v létě nejde, protože je vedro:D
    Miluju svíčky, takže na podzim a v zimě pálím jednu za druhou:D A čajíky si vařím pořád!:)

    OdpovědětVymazat
  6. anooo, súhlasím, že Harry je na jeseň a zimu ako stvorený :) milujem sériu čítať s pohárom horúceho čaju pod dekou... asi žiadna knižka vo mne nedokáže rozdúchať taký cosy ohník ako potterovky :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  7. Na Letopisy Narnie se chceme podívat s přítelem dneska! Tak snad :) Harry je ideální do každého období, je to prostě Harry :D <3 a ty knížky prostě zbožňuju.

    thewaybya.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Přesně takovéto věci se mi na podzimu líbí. Sice nemusím zimu ale období pro čaje, svíčky, zůstat doma v peřině a číst si nebo se dívat na oblíbený film nebo seriál. Venku se vše zbarvuje, občas prší (u nás často =D) Prostě takové pohodové období. =)
    Playlist si určo poslechnu, když ho tak vychvaluješ. =D Smutné písničky mám ráda, tak že u mě deprese nehrozí. =D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat